عطرهالووین؛ یادگاری از اسپانیا
جیسوس دل پوزو، طراح مد اسپانیایی فعالیت حرفهای خود را با راهاندازی شرکتش در سال 1974 آغاز کرد. اگرچه در اصل به طراحی لباس میپرداخت ولی شاخهای از فعالیتهای او، مربوط به تولید عطر در دهه نود میلادی بوده است. شرکت دل پوزو از زمان عرضه نخستین عطر، عطرهای بسیاری را هم برای زنان و هم برای مردان روانه بازار کرد که در آن از نتهای بویی منحصربهفردی با رایحه اسرارآمیز استفاده میشود.
تولید عطر از برند دل پوزو
گروه عطر و طراحی دل پوزو در سال 2011 اقدامات قانونی لازم را برای فعالیت بینالمللی خود آغاز کرد و از سال 2012-2018 ، دل پوزو تحت گروه خلاقانه جوزف فونت (در اسپانیا) فعالیت کرد.
بدین ترتیب ادامه این مسیر را در سال 1992 با تولید نخستین عطر خود را با نام Duende برای زنان معرفی کرد و بدین ترتیب، عطرها، عضو مهمی از برند دل پوزو شمرده شدند.
داستان نهفته در خلق هالووین
اما داستان در همین نقطه متوقف نشد! با گذشت زمان، عطر هالووین برند مستقلی از برند جسوس دل پوزو شد که در سال 1997 آقای مکس گاوارری Max Gavarry نخستین نسخه از آن را وارد بازار کرد. مکس گاوارری خالق اصلی این برند بود که در مصاحبهای جالب در مورد داستان آفرینش این عطر گفته است.
گاوارری متولد شهرگراس در ریویرای فرانسه است که به گفته خودش زادگاه عطر مدرن بوده؛ « پدرم یک باغبان و پدربزرگم پرورشدهنده و عصاره گیر گل اسطوخدوس lavender بود.
من در ابتدا در روزهای تعطیلاتم سراغ عطاری میرفتم که برمیگردد به دوران کودکیام. روحم با عطرها و مخصوصا ساخت آنها، صیقلی میشد. در همین ایام بود که راهم را پیدا کردم.
آفرینش این عطر شبیه جادوگری بود که با آن میتوان هر زنی را مورد لطف و محبت قرارداد. در خیالم عطری را میساختم که در بازی سایه و نور، نمایشگر معصومیت و اغواگری باشد. رایحهای که در پوست حل شود و بازتابی از زیبایی مقاومتناپذیر و استثنائی زنانه باشد».
عطر هالووین؛ یادگاری از باغ گل مریم
مکس گاوارری با حساسیت زیادی در مورد چیدن گل مریم برای ساخت عطرهای برند هالووین (برای زنان) میگوید. به سلیقه این سازنده باهوش و خلاق، مریم، گلی شکننده است که موقع چیدن با دست باید دقت فراوانی خرج کرد که البته مثل باقی گلها نباید در روشنی روز چیده شود بلکه بهترین زمان چیدن این گل، شب است تا عطر گیرای آن در اوج خودش حفظ شود.
گل مریم در هندوستان، گلی افسانهای با رایحهای جذاب و اروتیک به شمار میآید.
هالووین چگونه جهانی شد؟
زمانی که در مصاحبهای از او در مورد چشمانداز و آینده برند پرسیدند و اینکه آیا انتظار چنین محبوبیت جهانی را داشت یا خیر، ایشان پاسخ داد « هرگز! در زمان خلق این رایحه فکر نمیکردم چنین آینده درخشانی داشته باشد.
من همیشه سازندهای بودم که به صدای قلبم و احساساتم در عطاری توجه میکردم و میکنم. همیشه به مفهومی که در برند هالووین نهفته است توجه دارم. تلاش من برانگیختن احساسات مشتری با احساسات آمیختهام در عطر است و امیدوارم آنها که مصرفکننده برند ما هستند دریافتکننده چنین پیامی از عطار باشند».
هالووین رازآلود، رایحهای اغواکننده دارد که برای مصرف شبانه بسیار پرطرفدار است. نتهای بویی مریم، بنفشه، برگ موز و گیاهان دریایی ترکیب لطیفی باهم دارند تا نت فرعی آن رایحهای از گیاهان متنوع باشد. نت اصلی رایحه عطر هالووین با استفاده از فلفل، گل ماگنولیا، مریم و زنبق درهای ساخته شده است.
از برند هالووین، 21 عطر تولید شده است که نخستین نسخه آن در سال 1997 و تازهترین آن در سال 2019 وارد بازار شد.
عطرسازهای همکار
عطرهای مجموعه برند هالووین با همکاری عطرسازهای برجستهای همچون آقای مکس گاوارری Max Gavarry، آقای حمید مرآتی کاشانی Hamid Meraati Kashani ، کارلوس بنایم Carlos Benaim ، نیکلاس بولیو Nicolas Beaulieuu ، الیویر پالج Olivier Polge ، دوروتی پیوت Dorothee Piot ، کریستف ریناود Christophe Raynaud ، ورونیک نایبرگ Veronique Nyberg ، جولی ماس Julie Masse و ژولیت کرکوزوگلو Juliette Karagueuzoglou تهیه شده است.